Een nieuwe letter :
r
De letterslang komt weer uit zijn doosje.
Welke letter heeft hij nu bij?
Die kennen wij!
Nu kennen wij al 2 letters: s r
Onze letterslang kan het nog niet zo goed.
Hij zegt alle namen van de kinderen verkeerd!
Saha? NEEN Sannan? NEEN
Esin? NEEN Savid? NEEN
Sososon? NEEN Sessa-Sora? NEEN
Raha? NEEN Rannan? NEEN
Erin? NEEN Ravid? NEEN
Roromon? NEEN Rerra-rora? NEEN
Maar het is niet erg. Het is moeilijk voor hem.
Wij vinden hem superlief en heel erg flink.
De woordenschat
Auto's in een rij.
Sorteren volgens kleur.
Waar zijn de meeste auto's?
Rikki draagt ook een fluovest.
Fijn-motorische oefening: stickers opplakken.
De auto's rijden door de klas.
Starten met de autosleutel.
Langzaam of snel rijden. (reageren op muziek)
Auto's rijden door een lange doos.
Rijdt de auto ver?
Een lange rij auto's maken.
Waar zijn de meeste auto's?
We gaan rijden met de auto.
(op de parking)
Jij zit voor in de auto.
De riem vastmaken.
Jullie zitten achter in de auto.
Ook de riem vastmaken.
Kijk in de spiegel.
Een mooi spoor.
De trein rijdt op het spoor.
De auto heeft een nummerplaat.
Wij maken ook een nummerplaat.
Met de letters van onze naam.
KRULLENBOL:
De trein.
stop-draai-start vaardigheid, een vierhoek, cirkel
De trein .
Instappen !
Stoppen als de muziek stopt.
Langzaam of snel rijden op de muziek.
Stoppen als de muziek stopt.
Langzaam of snel rijden op de muziek.
Wiskundige intiatie:
waar zie je evenveel stippen?
Daar moet de auto inrijden.
Ruimtelijke begrippen: voor / achter
leg de bal voor de knuffel.
Leg de bal achter de knuffel.
Ruimtelijk inzicht / lichaamsinzicht
Instappen!
welke richting ?
Kijk naar het oranje knipperlicht!
Vrij spel.
De auto's rijden door een lange tunnel.
Ze parkeren in de garage.
Een stoplicht knutselen.
Knipvaardigheid. (knippen op een rechte lijn, een hoek knippen. Knippen op een gebogen lijn.
Welk licht/ welke kleur moet boven? onder? in het midden?
Een letterkroon maken.
stempelen met de letter: r
r r r r van ROOD!
KRULLENBOL
(glijbeweging, juiste pengreep)
Glijden met je onderarm van links naar rechts over je blad.
En daarna van boven naar beneden: een spoor!
KLEUREN MENGEN
Ken je deze 2 kleuren?
rood en geel.
Nu gaan we mengen: oranje!
Kleuroefening: r
De juiste pengreep oefenen.
Je kan ook naar het fimpje kijken van 'de schrijfkip'
Een oefening maken op papier.
Experimenteren met verf.
De auto's rijden door de verf.
Dat is leuk!
Wat hebben jullie flink gewerkt in onze klas!
Jullie verdienen
een verkeersdiploma!
Proficiat!